Som vi tidigare informerat har föreningen tecknat ett nytt gruppanslutningsavtal med Telenor och nu närmar sig avtalsstarten den 1 oktober. Kanske har du som medlem observerat att det belopp vi fakturerar per kvartal ändrats eller att hastigheten redan är snabbare på bredbandet men det finns även en del nya tjänster som ingår i avtalet.
Här finns nu två informationsblad från Telenor som beskriver detta – beroende på vilket alternativ Du valt:
Om du har frågor om tjänsterna så vänd dig till Telenor på 020-22 22 22.
Behöver jag som medlem göra något? Nej, alla tjänster löper på efter avtalsstart men till ett nytt pris och med högre hastighet i bredbandet.
Hur gör jag för att få bättre WiFi? I vårt nya avtal ingår en router med bättre WiFi och för att få den måste du som medlem ringa Telenor så skickar de ut den till dig. Säg att du vill beställa ”WiFi 6 routern i4882”. OBS! Dock att det inte går att använda telefonitjänsten om du byter upp dig till denna router!
Kan jag byta mellan 2Play & 3Play? Jo, två gånger om året (1/6 & 1/12) har föreningen möjlighet att anmäla ändringar till Telenor. Om du vill byta tjänst så kontaktar du föreningen i god tid före dessa datum (minst 2 mån) så hjälper vi dig.
Angående flytt: Om du ska sälja din fastighet så måste du kontakta föreningen för att anmäla ägarbyte eller uppsägning av medlemskapet. Kontakta oss i god tid – du får mer information från oss då.
Driftsinformation
Vi passar också på att meddela att BRS Networks på torsdag 23/9 kommer att installera nya UPSer (Batteribackup) i våra tre noder. Det att kommer innebära ett kortare avbrott hos alla abonnenter eftersom strömmen måste brytas under skiftet.
Efter det ska vi å andra sidan slippa avbrott under kortare strömavbrott.