Lite allmän information

Fibreringen: BRS håller på att blåsa och svetsa fiber i Toftaområdet. I norra delen av Tofta bör arbetet snart vara klart. I den södra delen dröjer det ännu några veckor innan allt blir klart. För att det ska vara möjligt att blåsa och svetsa fibern måste fiberslangen vara monterad i anslutningsboxen.

Konvertrarna (mediaomvandlarna): Dessa kommer föreningen att börja dela ut så snart de levereras från Bredbandsbolaget. Vi räknar med att börja utdelningen i mellandagarna. Information om när och hur utdelningen sker kommer inom kort. De som inte kan hämta sin konverter nu kan göra det senare även om det dröjer framåt våren.

Övrig utrustning: Router, TV-box m.m. skickas direkt från Bredbandsbolaget till respektive medlem till den adress som man själv väljer. Man kan alltså få utrustningen till sin hemadress på fastlandet. Utrustningen skickas inom ca en vecka efter det att man ringt till Bredbandsbolaget och beställt sina tjänster. Inom kort kommer föreningen att informera om när och hur man ska göra för att beställa sina tjänster hos Bredbandsbolaget.

Fakturering: Som vi redan informerat om kommer föreningen att fakturera alla som ska ha ett abonnemang. Avgiften tas ut från och med det datum som nätet driftssätts. Det innebär att man får betala för abonnemanget även om abonnemanget inte aktiveras förrän senare. Kostnaden för abonnemangen är 240 kr för bredband, TV och telefoni (3-play) och 157 kr för bredband och telefoni (s.k. fritidsabonnemang). För service och underhåll av fibernätet tillkommer ca 50 kr.

Ny mailadress: Kom ihåg att anmäla ev. ny mailadress så snart som möjligt till föreningen. Gör anmälan på föreningens e-postadress info@etfiber.se.

Fast telefon: Säg inte upp abonnemangen på den fasta telefonen. Gör ni det kommer ni att bli av med telefonnumret. Bredbandsbolaget sköter överflyttningen av telefonen från er nuvarande leverantör till Bredbandsbolaget.